آخرین خبرها:
شناسه خبر: 45387

پست بانک؛ موسسه‌ای که با زندگی روستاییان عجین شده است

اگرچه بانک کشاورزی تنها بانک تخصصی بخش کشاورزی است و اصالتا به‌همین منظور (کمک به کشاورزان و روستاییان جهت افزایش تولید) تاسیس شده؛ اما به‌سبب گستردگی فعالیت و دارا بودن مراکز مراجعه و انجام امور بانکی، پست بانک که شش هزار باجه روستایی دارد و 1250 خودپرداز را در اختیار روستاییان قرار داده است، آنقدر به زندگی و امور کاری روستاییان نزدیک است که می‌توان آن را بانک روستاییان نامید.

پست بانک؛ موسسه‌ای که با زندگی روستاییان عجین شده است

به گزارش اخبار سبز کشاورزی؛ مدیرعامل این بانک به کرات در رسانه‌ها اعلام کرده، حضور گسترده در میان روستاهای کشور دارد و به‌سبب حضور شرکت‌های پست و مخابرات در روستاها توانسته است بزرگ‌ترین شبکه روستایی بانکی را در اختیار داشته باشد.

از حدود 21 میلیون نفر جمعیت روستایی کشور بیش از 60 درصد این جمعیت در شمار دارندگان حساب نزد پست بانک هستند، به این ترتیب حدود 13میلیون نفر از روستاییان ایرانی نزد پست بانک حساب دارند.

این تعداد باجه فعال که امور بانکی روستانشینان را انجام می‌دهد به وسیله 9 هزار نفر اداره می‌شوند؛ یعنی برای هر دو باجه، سه نفر فعالیت می‌کنند.

به این ترتیب، حضور پست بانک در روستاها نه فقط کار بانکی روستانشینان را به جریان انداخته و باعث روانی کار مالی و بانکی در روستا شده، بلکه برای همین روستاییان و خانواده‌های ایشان شغلی نیز فراهم کرده است؛ چنانکه نیمی از شاغلان در باجه‌های پست بانک را زنان تشکیل می‌دهد که از میان همسران و دختران روستانشین هستند.

به این ترتیب پست بانک با ایجاد اشتغال برای بانوان در روستا، بنیه اقتصادی خانواده‌های روستایی را هم تقویت کرده است.

 

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای